02.01.13
Automobilové znečištění a systémy regulace emisí
Rostoucí populace, mimořádné zvýšení počtu vozidel a přeplněné provoz protíná s příznaky, které charakterizují hlavní důvod pro zvýšení automobilovou znečištění. Vozidla vypouštějí, výfukové chemikálie zjištěné při měření emisí, jako např. oxid uhelnatý, oxid dusičitý, oxid uhelnatý, oxid siřičitý a suspendované částice. Další složkou automobilových výfukových patří benzen, toluen, xylen, aldehyd, atd., které mají systémovou toxicitu na člověka.
Motorová vozidla jsou značné zdroje znečištění, které mohou poškodit životní prostředí a způsobit otázek veřejného zdraví. Každý má zájem na omezení emisí motorových vozidel. Oxid uhelnatý, oxidy dusíku a uhlovodíky jsou propuštěny, když je palivo spalován v spalovacím motorem, a když se vzduch / palivo zbytky vyzařované přes vozidla výfuku.
Potřeba kontrolovat emise z automobilů zvýšil výpočetní techniky automobilu. Uhlovodíky, oxid uhelnatý a oxidy dusíku vznikají při spalovacím procesu a jsou vypouštěny do atmosféry z vyfuku. K dispozici jsou také uhlovodíky emitované v důsledku odpařování benzínu a z klikové skříně z automobilu.
Poměrně nový zdroj kontaminace ovzduší, a automobilových emisí představovalo jiné problémy než výrobní vypouštění jako uhelným kouřem. Před průmyslovou revolucí, hladiny toxických látek v ovzduší byly relativně nízké, ale roste v důsledku fosilních paliv výroby a použitých dramaticky snížil kvalitu ovzduší.
Znečišťující látky jsou vypouštěny přímo z vozidel nejsou jedinou příčinou k obavám. V teplých a slunečných dní, uhlovodíky reagují s oxidy dusíku pro vytvoření sekundární znečišťující látku, ozónu. Ozón způsobuje kašel, sípání a dušnost dýchat, a může přinést trvalé poškození plic, což je příčinou kritických zdravotních problémů.
Když počítačové systémy pokročila, byli schopni přizpůsobit zapalování zapalovací načasování, stejně jako ovládat další omezování emisí, které byly nainstalovány naj vozidle. Počítač byl také schopen sledovat a diagnostikovat sám. V případě poruchy je vidět, pak počítač upozorní vozidla operátora pomocí osvětlení Kontrolka funkční poruchy. Počítač současně záznamu chyba v paměti, takže technik může později načíst že chyba ve formě kódu, který jim pomůže určit správnou opravu.
Více populární zařízení pro regulaci emisí instalované na automobilu jsou následující:
Ventil EGR: Hlavním účelem recirkulace výfukových plynů ventilu (EGR) ventil je označit malé množství výfukových plynů do sacího systému, toto ředí vzduch / palivo směs tak, aby se snížení teplotou ve spalovací komoře. Nadměrná teplota spalovací komory vytváří oxidy dusíku, což je hlavní znečišťující látky. EGR ventil je nejúčinnější způsob ovládání oxidy dusíku.
KATALYZÁTOR: Katalyzátor vypadá jako tlumič. Je umístěn ve výfukovém systému před na výfuku. Automotive emise jsou převážně řízeny třemi způsoby, jeden je podpořit dokonalé spalování tak, že tam jsou menší počet výrobků. Druhým cílem je znovu nadměrných uhlovodíky zpět do motoru pro spalování, a třetí je poskytnout další prostor pro oxidaci nebo spalování nastat. Toto dodatečné oblast se nazývá katalyzátor.
AIR PUMP: Spalování vyžaduje paliva, kyslíku a tepla. Bez jedné ze tří, může spalování nedojde. To spalování se nevytváří žádnou moc, ale bude to snížení nadměrné uhlovodíků emisí. Tam jsou časy, za normálních podmínek, jako je zpomalování, když palivo obsah je nadměrné. Za těchto podmínek bychom chtěli vypnout přívodu vzduchu. Pouze údržba, která je zapotřebí, je opatrný kontrola hnacího čerpadla vzduchu pásu.
PCV VALVE: Účelem pozitivního odvzdušněním klikové skříně (PCV) systému, je vzít par vyrobené v klikové skříni při běžném spalovacím procesu, a jejich přesměrováním na vzduchu / paliva systému sání, aby se spálil při spalování. Tyto výpary ředění směsi vzduch / palivo, takže musí být pečlivě kontrolovány a dávkování, aby se nedotýká výkonu motoru.
CHARCOAL CANISTER: uhlí Nádoba se používá k zachycení palivových výparů. Palivové výpary dodržovat uhlí, až do spuštění motoru, a motor vakua může být použit k tomu par do motoru, tak, aby mohly být spáleny spolu s směsi palivo / vzduch. Tento systém vyžaduje použití uzavřeného plnicího plynu víčkem nádrže. Tato čepice je tak důležité pro fungování systému, který test uzávěru je nyní integrován do mnoha státních programů emisí kontroly.
Správná údržba osobních a nákladních automobilů systémy pro regulaci emisí, a to nejen omezuje škodlivé emise, ale také může zlepšit účinnost paliva a výkonu vozidla prodlužuje životnost vozidla. Péče při uchovávání a manipulaci s benzínem a jiná rozpouštědla také snižuje vypařováním ztráty atmosféry.